Posiadasz sklep internetowy WooCommerce na WordPress i chcesz poszerzyć swoją działalność i inne kraje? W końcu działając online masz dostęp do całego świata – wystarczy odpowiedni plan, narzędzia oraz strategia. Jak więc wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych wordpress we Francji? Kraju o dynamicznie rozwijającej się gospodarce, stabilniejszej walucie oraz wyoskim poziomie cyfryzacji? 

Korzyści z pozycjonowania we Francji 

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien sięgać po możliwości SEO. W wielu przypadkach jest to jedyna szansa na wyprzedzenie konkurencji oraz zyskanie widoczności w sieci. Na początek warto znać terytorium działania – Francja to nie tylko wspaniałe sery oraz wina. Czy wiesz, że:

 

  • ponad 200 milionów ludzi na świecie mówi po francusku;
  • 58 milionów Francuzów korzysta z Google;
  • Francja zajmuje 3 miejsce na liście największych rynków e-commerce w Europie.

Nowa grupa konsumentów

Przede wszystkim pozycjonowanie sklepów internetowych WordPress we Francji jest to szansa na pozyskanie nowej grupy odbiorców naszych treści. Francuzi są precyzyjną grupą docelową, do której musimy dobrać odpowiedni język korzyści. Warto w pierwszej kolejności stworzyć profil idealnego klienta. W tym celu określ płeć, wiek, wykształcenie, pracę oraz zainteresowania odbiorcy. Dzięki temu dopasujesz do nich słowa kluczowe oraz publikowane materiały.

Większy ruch na stronie

Pozycjonowanie na rynek francuski pozwoli na zwiększenie ruchu na stronie. Jest to ogromna liczba internautów, którzy znajdując witrynę na pierwszej stronie listy wyszukiwań, będą mieć szansę skorzystania z naszej oferty. 

Większe zyski

Wypadkową powyższych działań będzie zwielokrotnienie Twoich zysków. Odpowiednia optymalizacja on-site oraz off-site pozwoli na poprawę konwersji i zwiększenie liczby transakcji. Wykorzystaj potencjał nowego kraju, zwłaszcza że według danych Banku Światowego PKB na 1 mieszkańca przekracza tam 45 000 euro (2022 rok). 

Fundamenty marki

Dodatkowo skoncentrowanie działań na więcej krajów pozwala na większą rozpoznawalność w sieci i poza nią. Zwłaszcza jeśli wykorzystasz potencjał mediów społecznościowych oraz blogosfery. SEO to długotrwały proces, jednak dający narzędzia do pracy nad autorytetem na długi czas.

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych WordPress wymaga jednak znajomości kultury i języka – Francuzi bardzo sobie cenią każdy z tych elementów, więc każdy błąd może być traktowany jako niewybaczalne faux pas. Pierwszym krokiem do zdobycia zaufania jest domena krajowa, każdy konsument czuje się na niej bezpieczniej, a będąc zagraniczną marką pokażesz, że dbasz o ich potrzeby. WooCommerce to platforma wyjątkowo SEO-friendly, warto więc wykorzystać jej potencjał w takim kierunku.